Clasa a IV-a
Aria curriculară:MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
Disciplina:ŞTIINŢE
Unitatea de învăţare:MEDII DE
VIAŢĂ
Conţinut:PĂDUREA
Tipul lecţiei:mixtă
Competente generale:
1.1 Să
identifice relaţii între părţile componente ale unui sistem studiat
1.2 Să
descrie relaţii între sisteme din mediul înconjurător
1.3 Să comunice prin maniere diverse
observaţii privind relaţiile dintre părţile componente ale unui sistem
Competente specifice
să
defineascǎ corespunzǎtor pǎdurea ;
sǎ descrie cele trei tipuri de pǎduri, ţinand
cont de tipurile de copaci din care sunt alcătuite ;
sǎ
prezinte fauna şi vegetaţia din pădurile din zona de munte , deal ,
câmpie ;
sǎ
alcǎtuiascǎ lanţuri trofice ;
sǎ
exemplifice importanţa pǎdurii, realizand îndemnuri cu tematică ecologică;
sa
utilizeze aplicatia WEB 2.0, pentru a rezolva corect testul ;
Valori si aptitudini:
Manifestarea curiozitatii si imaginatiei
in crearea si rezolvarea de situatii problema;
Manifestarea capacitatii de concentrare
Formarea
motivatiei pentru studierea stiintelor ca domeniu relevant pentru viata
sociala;
Dezvoltarea
indepedentei in gandire si actiune;
Intelegerea si utilizarea eficienta si
corecta a aplicatiilor Web 2.0
Resurse: A.metodologice:
a)strategia didactică:dirijată
b)metode şi procedee: conversaţia euristica, problematizarea, descoperirea dirijata , brainstorming, Instruirea asistata de calculator, harta conceptuala, copacul asteptarilor.
c)forme
de organizare:frontală,
individuală, pe echipe.
d)mijloace didactice: calculatoare,acces
internet wi-fi, prezentare ppt, filmulete youtube, evaluare Google Form, fişe informative, şabloane
e)Procedee de evaluare:
analiza răspunsurilor primite, analiza şi compararea rezultatelor elevilor,
aprecierea corectitudinii rezolvării aplicaţiilor (verbală / notarea
activităţii elevilor).
B.bibliografice:
a),,Curriculum Naţional.Programe şcolare pentru învăţământul primar”
b),,Ştiinţe-manual pentru clasa a IV-a”(Ed. Universitară)
c),,Ştiinţe-suport didactic”(Ed.
Aramis)
C.temporale:45 minute
D. umane: nr. de elevi-15
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu