marți, 19 mai 2015

PROIECT DIDACTIC - PADUREA

       


Clasa a IV-a
Aria curriculară:MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
Disciplina:ŞTIINŢE
Unitatea de învăţare:MEDII DE VIAŢĂ
Conţinut:PĂDUREA
Tipul lecţiei:mixtă

 Competente generale:
 1.1  Să identifice relaţii între părţile componente ale unui sistem studiat
 1.2  Să descrie relaţii între sisteme din mediul înconjurător
 1.3 Să comunice prin maniere diverse observaţii privind relaţiile dintre părţile componente ale unui sistem

Competente specifice
*      să defineascǎ corespunzǎtor pǎdurea ;
*        descrie cele trei tipuri de pǎduri, ţinand cont de tipurile de copaci din care sunt alcătuite ;
*      sǎ prezinte fauna şi vegetaţia din pădurile din zona de munte , deal , câmpie ;
*      sǎ alcǎtuiascǎ lanţuri trofice ;
*      sǎ exemplifice importanţa pǎdurii, realizand îndemnuri cu tematică ecologică;
*      sa utilizeze aplicatia WEB 2.0, pentru a rezolva corect testul ;

Valori si aptitudini:
*       Manifestarea curiozitatii si imaginatiei in crearea si rezolvarea de situatii problema;
*       Manifestarea capacitatii de concentrare
*      Formarea motivatiei pentru studierea stiintelor ca domeniu relevant pentru viata sociala;
*      Dezvoltarea indepedentei in gandire si actiune;
*       Intelegerea si utilizarea eficienta si corecta a aplicatiilor Web 2.0

Resurse: A.metodologice:
                    a)strategia didactică:dirijată
                    b)metode şi procedee:  conversaţia euristica, problematizarea, descoperirea dirijata , brainstorming, Instruirea asistata de calculator, harta conceptuala, copacul asteptarilor.
                    c)forme de organizare:frontală, individuală, pe echipe.
                    d)mijloace didactice: calculatoare,acces internet wi-fi, prezentare ppt, filmulete youtube, evaluare Google Form, fişe informative, şabloane
                   e)Procedee de evaluare: analiza răspunsurilor primite, analiza şi compararea rezultatelor elevilor, aprecierea corectitudinii rezolvării aplicaţiilor (verbală / notarea activităţii elevilor).

                    B.bibliografice:
                    a),,Curriculum Naţional.Programe şcolare pentru învăţământul primar”
                    b),,Ştiinţe-manual pentru clasa a IV-a”(Ed. Universitară)
                    c),,Ştiinţe-suport didactic”(Ed. Aramis)
                   d) www.google.ro, www.youtube.com

                    C.temporale:45 minute
                    D. umane: nr. de elevi-15
                                         






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu